בכל חברות התעופה וחילות האוויר כבר הבינו את זה מזמן, לפני שעולים למטוס האמתי מתרגלים בסימולטור טיסה, זה משפר מאוד את הדרכת הטיסה ומאפשר לחניך לקלוט את החומר בצורה נינוחה יותר וע"י כך חוסך שעות מטוס יקרות.
התכונות המיוחדות של סימולטור הטיסה Alsim 250 מאפשרות לו להיות כלי לימוד ממדרגה ראשונה לחניכי טיס בקורס טיס פרטי. מערכת ההיגוי המיוחדת נותנת תחושת הגאים אמתית ומאפשרת הטסה מדויקת התואמת את תכונות הטיסה של המטוס האמתי, יחד עם הדמיית מראה הקרקע הכל כך מציאותי נותנים ביחד הרגשת טיסה מאוד אמתית,
תכנית האימונים החדשה של חב' סקאי תעופה משתמשת בסימולטור ככלי תרגול המכין את החניך לשיעור הטיסה במטוס, הסימולטור משתלב בתכנית ההדרכה,
כל נושא חדש שנלמד מתורגל בסימולטור לפני הטיסה במטוס, כך מגיע החניך לטיסה מוכן ומפיק מהטיסה את המירב, התרגול בסימולטור מבוצע ללא ההפרעות הרבות הקיימות בשיעור טיסה באוויר כמו קפיצות, רעש מנוע, ראות שלא מאפשרת להתייחס לאופק והרגשת לחץ שיש בזמן טיסה, בסימולטור לאומת זאת הכל רגוע והתרגול מבוצע בתנאי לימוד אידיאליים, ניתן לבחור את תנאי מזג האוויר המתאימים ביותר לשיעור, את זווית השמש ותנאי הרוח, ניתן להקפיא מצב ולהסביר לחניך בדיוק על מצב הטיסה הנלמד.
בעיה נוספת בה לסימולטור יש יתרון גדול הוא ניצול הזמן, בעוד שבמטוס יש בזבוזי זמן הקשורים לתעבורה אווירית, הסעה ארוכה, טיסה לאזורי אימון ומרחב אימון מוגבל בשטח ובגובה, בסימולטור ניצול הזמן מרבי וניתן לנצל את מלוא הזמן לתרגול הדרוש, יתרונות ההדרכה בסימולטור רבים והם מוכחים את עצמם יום יום, החניכים מאוד מרוצים ומספרים על התקדמות מהירה וחסכון ניכר בשעות טיסה במטוס בזכות ההדרכה הטובה בסימולטור, מיום ליום חניכים ומדריכים לא מבינים איך בעבר לימדו טיסה בלי זה..